Suunnittelimme Ilomantsin brändin visuaalisen sekä sisällöllisen uudistuksen kuntastrategian linjauksiin perustuen. Suomen itäisimmän kunnan ilmeen tuli olla tunnistettavuuden ja erottuvuuden lisäksi linjassa Pohjois-Karjalan maakuntaliiton markkinointi-ilmeen kanssa, muodostaen kuitenkin selkeän oman identiteettinsä. Identiteetistä syntyi helppokäyttöinen työkalu, jonka tueksi rakensimme ilmeen ja ohjeiston, sosiaalisen median kanava- ja sisältöstrategian, visuaaliset mallit ja pohjat sekä verkkosivun uudistetun ilmeen, joilla Ilomantsi pääsee jakamaan ilosanomaansa.
Brändin strateginen suunnittelu
Brändin identiteetin muotoilu
Visuaalinen suunnittelu
Sosiaalisen median kanava- ja sisältöstrategia
Sisällölliseksi johtoajatukseksi Nitro loi brändin lupauksen “Iloksi ihan jokaisen”, joka löytyi kunnalle luodun kappaleen kertosäkeestä. Lauseesta tehtiin modulaarinen viestintäväline, jolla kunta saa kommunikoitua linjakkaasti eri etulyöntitekijöistään.
Tällä kolmen sanan tiivistyksellä käänsimme kuntastrategian uuden Ilomantsi-brändin kiteytykseksi. Se ohjasi visuaalisen identiteetin ajattelua ja kommunikaatiota, miten brändi puhuu. Ilomantsissa jokaisen on hyvä elää, vierailla, tehdä työtä ja viihtyä yritteliäässä yhteisössä uniikin luonnon kanssa vuorovaikutuksessa.
Uudistetun brändin tuli kuvastaa Ilomantsin kunnan arvoja oikeudenmukaisuus, taloudellisuus, vastuullisuus, osallisuus ja johtajuus sekä henkiä pohjoiskarjalaisuutta. Päätimme roolittaa arvot sisältöstrategisiksi kategorioiksi ja keskittyä brändin ytimen löytämisessä kunnan erityisluontoiseen karjalaiseen henkeen ja ylpeyteen asioista, joista heidät tunnetaan.
Kaikki lähti kuntastrategisista linjauksista ja brändin muotoilusta, jotka tiivistyivät uuteen brändiin ja sen identiteettiin. Suunnittelimme ja tuotimme avaimet käteen -ratkaisun, jolla Ilomantsin kunta ja heidän jokapäiväinen kommunikaationsa tehtiin helpoksi. Iteraatio ja työn konkreettinen implementointi asiakkaan tarpeisiin räätälöidysti työstettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Lue myös miten uudistimme Ilomantsin kunnan verkkosivuston.
Eija Laitila, Osastosihteeri sivitys-,hallinto-ja talousosastotProjekti on ollut todella mukava. Asiat ovat sujuneet hyvässä yhteistyössä ja yllättävän nopeasti saatiin paketti kasaan.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth