Miten ruotsalainen tumman kahvin ykkösbrändi löysi tiensä suomalaisiin kahvipöytiin? Suomen kahvimarkkinasta yli 80 % on kahden suuren toimijan hallinnassa. Kahvimarkkina ei kasva; haastaja tarvitsee myynnin kasvua vallatakseen tilaa kauppojen hyllyillä. Ruotsalainen Löfbergs halusi haastaa Suomen etabloituneet kahvibrändit ja saada suomalaiset kaatamaan kuppiinsa vahvempaa, tummempaa kahvia. Brändi päätti saapua Pohjanlahden tälle puolelle. Yhdessä teimme konseptin, joka suunniteltiin suomalaiselle markkinalle, suomalaiselle yleisölle.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus
Sosiaalisen median kanavat
Verkkopalvelun sisällöt
Mediasuunnittelu
Vahva kahvi vahvalle kansalle. Meidät suomalaiset tunnetaan tummasta luonteenlaadusta, sisusta ja periksiantamattomuudesta. Kahvi – se on meille pyhä. Pannu porisee milloin mistäkin syystä. Tähän peilaten me suomalaiset juomme yllättävän vaaleaa kahvia.
Löfbergsin mielestä suomalainen ansaitsee arvoisensa kahvin – tumman ja voimakkaan, synkkään sielunmaisemaan sopivamman. Sellaisen kuin Löfbergs. Vahva kansa ansaitsee vahvan kahvin.
Suhteellinen kasvu markkinassa, joka ei kasva.
Tavoite oli 20%, joka ylitettiin kirkkaasti.
Tavoite: 10%
Vahva kahvi vahvalle kansalle -lupaus dramatisoitiin monikanavaisesti. Eri kohtaamispisteissä annettu kehotus oli suora: Löydä vahvuutesi.
Vahva kahvi vahvalle kansalle -kampanja huomioitiin helmikuussa 2022 Effie Awards -kisan shortlist-sijoituksella Kauppa & kuluttajat -kategoriassa. Kampanja valittiin
Vuoden Aikakausmediakampanjaksi maalikuussa 2022 järjestetyssä Edit-kilpailussa.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth