Nuoret kuluttajat odottavat brändeiltä yhä enemmän monikanavaista ja vuorovaikutukseen pyrkivää sisältöä. Vaasan halusi vuoden kestävällä promootiollaan osallistaa ja aktivoida erityisesti nuorten kohderyhmää sekä kohottaa brändin leipätuotteiden lojaliteettia. Yhdessä Vaasanin kanssa loimme samaistuttavan ja aktivointiin pyrkivän promootion, joka toteutettiin monikanavaisesti. Sen keskiössä olivat artisti Robin Packalen ja yhteistyössä toteutettu musiikkivideo.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus
Filmituotanto (musiikkivideo)
Promootion ekosysteemi ja mediasuunnittelu
Pakkaussuunnittelu
Digitaalinen aineisto
Halusimme inspiroida nuorta kohdeyleisöä rakastumaan omiin arkisiin hetkiinsä, kuten aamiaiseen. Joskus parhaat hetket syntyvät odottamatta: aineksina vain tuore leipä ja nuori rakkaus.
Robin julkaisi promootion aikana suomenkielistä musiikkia, jota yleisö janosi. Perinteisen mainonnan lisäksi halusimme luoda ilmiön, joka herättäisi myös aitoa kiinnostusta ja keskustelua mediassa.
Muodostui Robinin energistä maailmaa hyödyntävä digipainotteinen promootio, joka huipentui “Siinä maistuu hyvä” -kappaleeseen sekä musiikki- ja making of -videoihin.
QR-koodin takaa löytyi mahdollisuus voittaa liput Robinin yksityiskeikalle.
Kampanjan jättämä muistijälki oli huimasti keskiarvoa (39 %) parempi – rajatulla budjetilla ja täysin ilman tv-mainontaa.
Promootio toteutettiin monikanavaisesti, mutta pääpaino pysyi nuorten suosimissa digikanavissa: Instagramissa ja TikTokissa. Myös Robinin tilejä hyödynnettiin kampanjan promootiossa, kuten castingissa sekä musiikkivideon levityksessä. Mediavalintoja tuettiin pakkausmateriaaleilla, display-mainoksilla, laskeutumissivulla ja printtimainonnalla. Kampanja otti kaiken irti liikkuvasta kuvasta: mediamuotoihin sisältyi niin kevyttä ja realistista sometuotantoa kuin laaja ja laadukas musiikkivideotuotanto.
Promootio, erityisesti casting ja musiikkivideo, herättivät paljon toivottua keskustelua sosiaalisessa mediassa. Kappaletta kehuttiin, ja korvamato painui yleisön mieliin. Robinin elämänilo ja promootion värikäs ilme ilahduttivat kohderyhmää.
Musiikkivideoon haki 846 henkilöä ja pakkauksien QR-koodi ohjasi yli 55 000 ihmistä laskeutumissivulle osallistumaan lippuarvontoihin.
Katja Willberg, Senior Brand Manager & Lotta Castrén, Media ManagerKampanjalla haluttiin tavoittaan nuorempaa kohderyhmää sosiaalisen median eri kanavissa heiltä puhuttelevalla, erottuvalla tavalla. Nitrolla on hyvin hallussa nimenomaan sosiaalisen median uusimmat trendit ja toimivuudet. Onnistuimme hyvin yhdessä rakentamaan kokonaisvaltaisen kampanjan rennon ja ketterän tiimin kanssa.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth