Hidex kehittää ja valmistaa korkealaatuisia mittaus- ja analyysiratkaisuja ja -laitteistoja isotooppilääketieteen, biotieteiden, agrokemian, ja kemianteollisuuden, sekä säteilysuojelun aloille. Hidexin tavoitteena on tukea tieteellistä tutkimusta ja tieteenkehitystä tarjoamalla terveyttä ja turvallisuutta edistäviä ratkaisuja.
Määrittely ja workshopit
Sivukartta ja sisältöhierarkia
Sisältötyypit ja sisältömallit
UX/UI suunnittelu
Tekninen suunnittelu ja toteutus, integraatiot
Analytiikka ja mittaaminen
Asiakkaan suurimpina ajureina verkkopalvelu-uudistukselle olivat modernimpi ja saavutettavampi ilme ja käyttöliittymä sekä parempi ja selkeämpi tarjooman ja tuotteiden esittely. Myös sisällönhallintaan kaivattiin helppoutta ja joustavuutta.
”Nitron tiimi oli omistautunut ymmärtämään meidän tarpeitamme ja toivat ongelmanratkaisukykyä pöytään. Nitro ymmärsi hyvin brändimme arvot ja teki töitä sisäistääkseen laajan ja monimutkaisen tuotevalikoimamme lainalaisuuksia”, kommentoi Hidexin markkinointikoordinaattori Megha Goswami.
Verkkopalvelu-uudistuksessa vanha ja hidas Wordpress-sivusto sai väistyä headless-arkkitehtuurilla toteutetun sivuston tieltä. Sisältöhierarkia ja sivukartta uudistettiin tuomalla tuoteperheiden lisäksi uusi, kohderyhmiä puhuttelevampi tapa navigoida sovellusalojen kautta. Erilaisissa sisältötyypeissä kiinnitettiin huomiota niiden helppoon päivittämiseen, selaamiseen ja ristiinlinkkaamiseen. Suurta huomiota sai myös Hidexin tieteellisiä metodeja kuvaava Handbook, joka aiemmin oli eristetty omalle sivustolleen omaan domainiin, ilman selkeää yhteyttä pääsivustoon. Uudessa verkkopalvelussa sisällöt integroitiin sivuille e-kirjamaisesti ja tuotteisiin linkaten.
Suunnittelun perustana oli Hidexin brändilupaus tarkkuudesta ja se on huomioitu UI-elementtien muotokielessä kapeina, tarkkoina viivoina sekä nuoli-elementtien pyöreissä, pointtaavissa muodoissa. Lisäksi UI-elementeissä on huomioitu logosta tuttu kaareva muoto, joka toistuu esimerkiksi verkkosivujen alareunassa.
Visuaalisen linjan toivottiin edelleen olevan brändin mukaisesti tumma, mutta ei niin synkkä kuin aiemmin. Brändiväreistä luotiin gradientteja, jotka toivat ilmeeseen pirteää ja modernia vivahdetta.
Myyntiä helpottamaan verkkopalveluun integroitiin asiakkaan NetSuite ERP, johon yhteydenottolomakkeiden kontaktit siirtyvät.
Hidexin markkinointikoordinaattori Megha GoswamiSivustouudistuksen julkaisun jälkeen olemme kuulleet hyvää palautetta, että verkkosivusto toimii käytännöllisenä työkaluna asiakkaillemme ja jälleenmyyjillemme. Sivustolla on moderni, käyttäjäkeskeinen ilme.
Haluamme varmistaa, että brändisi kohtaa asiakkaansa saumattomasti ja tehokkaasti. Keskitymme loppukäyttäjäkokemuksen muotoiluun ja toteutukseen, aina asiakkaan liiketoiminnallisia tavoitteita ohjenuoranamme käyttäen.
Kohderyhmien löytäminen ja ohjaaminen kohti toivottuja tuloksia
Olipa kyse koko ostopolun hallinnasta tai tietyn osa-alueen, kuten verkkopalvelun tai digimarkkinoinnin kehittämisestä, me autamme kohderyhmien tavoittamisessa ja ohjaamisessa kohti haluttuja toimenpiteitä.
Vahva digimarkkinoinnin ja digitaalisten palveluiden asiantuntemus
Hybridipalvelutarjoomamme kattaa mm. digitaalisen markkinoinnin, verkkopalveluiden UX/UI-suunnittelun ja teknisen toteutuksen sekä analytiikan hyödyntämisen. Valitsemme teknologiat aina tarpeiden mukaan, mutta korkeasta laadusta emme tingi.
Head of Growth