Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille. Teimme Naisten Linjalle verkkosivu-uudistuksen, jotta tiedon- ja avunsaanti on entistä saavutettavampaa. Kiinnitimme erityistä huomiota mobiilinäkymiin, sillä on tärkeää, että tosi paikan tullen sivuilla navigointi on sujuvaa ja nopeaa. Harmillisen moni saapuu sivustolle tilanteessa, jossa nopeat liikkeet ovat elinehto. Naisten Linjan verkkosivujen keskeinen vahvuus on väkivaltaan liittyvän asiasisällön laatu ja määrä. Olennainen osa Naisten Linjan toimintaa aktiivisen yhteiskunnallisen vaikuttamisen lisäksi on väkivaltaa kokeneiden naisten tavoittaminen. Mahdollisimman varhain saatu tuki on väkivaltaa kokeville elintärkeää, kirjaimellisesti.
Tekninen suunnittelu ja toteutus
UX- ja UI-suunnittelu
Saavutettavuusauditointi
Jatkuva kehitys
Useampi kuin joka toinen nainen (57 %) on joutunut kokemaan joko fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Joka kolmas nainen on kokenut fyysistä väkivaltaa, sen uhkaa tai seksuaalista väkivaltaa parisuhteessa. Henkistä väkivaltaa on parisuhteessa kokenut puolet naisista ja vainoa kolmannes. Noin 15 naista on kuollut joka vuosi nykyisen tai entisen kumppaninsa surmaamana 2010-luvun Suomessa.
Naisten Linjan verkkosivu-uudistus toteutettiin käyttäjän ehdoilla. Sujuvoitimme käyttökokemusta parantamalla navigaatiota ja jäsentelemällä verkkosivujen sisällön loogisemmin. Yhtenäistimme palvelusivut sekä lisäsimme niille keskinäiset ristiinlinkitykset, jotta sivustolla liikkuminen on mahdollisimman selkeää.
Verkkosivun palvelupolut olivat epäjohdonmukaisia eivätkä perustoiminnot (soita, chattaa, varaa aika ja lahjoita) olleet esillä näkyvästi. Nostimme ne keskeiselle paikalle osaksi navigaatiota, jotta pääsimme eroon irrallisuudesta ja toiminnot ovat helposti käyttäjän saatavilla kaikilla alasivuilla.
Syväluotaavassa alkuanalyysissä huomasimme epäkohtia myös visuaalisen kerronnan osalta. Tämän taklaamiseksi loimme uudelleenkäytettäviä komponentteja, joiden selkeä visuaalisuus ja helposti juoksutettava tietohierarkia parantavat käyttökokemusta. Tekniseksi alustaksi valikoitui Headless CMS:ää edustava Contentful, joka oli asiakkaalle entuudestaan tuttu sisällönhallintajärjestelmä. Sivuston staattisena generaattorina toimii GatsbyJS. Headless arkkitehtuuri mahdollistaa erillisten kokonaisuuksien jatkokehittämisen ja pitkän elinkaaren.
Käyttäjälähtöinen ja miellyttävä toteutus takaa sivuston pitkän elinkaaren ja ennen kaikkea tuo avun lähelle niitä, jotka sitä eniten tarvitsevat.
Jenna Viitanen, Viestinnän asiantuntijaYhteistyö Nitron kanssa mahdollisti Naisten Linjan verkkosivujen uudistamisen. Projektin myötä verkkosivut vastaavat nykyisiin tarpeisiimme ja tarjoavat kestävän pohjan myös tulevaisuuden kehittämistarpeille. Tavoitteenamme oli, että tieto palveluistamme ja väkivallasta tavoittaa yhä useamman väkivaltaa kokeneen naisen ja tytön, tarjoten heille turvallisen tavan hakea apua. Nitro toteutti visiotamme teknisellä asiantuntemuksella ja käyttäjälähtöisillä ratkaisuilla, varmistaen sujuvan käyttökokemuksen nyt ja tulevaisuudessa.
Haluamme varmistaa, että brändisi kohtaa asiakkaansa saumattomasti ja tehokkaasti. Keskitymme loppukäyttäjäkokemuksen muotoiluun ja toteutukseen, aina asiakkaan liiketoiminnallisia tavoitteita ohjenuoranamme käyttäen.
Olipa kyse koko ostopolun hallinnasta tai tietyn osa-alueen, kuten verkkopalvelun tai digimarkkinoinnin kehittämisestä, me autamme kohderyhmien tavoittamisessa ja ohjaamisessa oikeille polulle kohti haluttuja toimenpiteitä.
Hybridipalvelutarjoomamme kattaa mm. digitaalisen markkinoinnin, verkkopalveluiden UX/UI-suunnittelun ja teknisen toteutuksen sekä analytiikan hyödyntämisen. Valitsemme teknologiat aina tarpeiden mukaan, mutta korkeasta laadusta emme tingi.
Head of Growth