Paketit-sovellus
Miten pakettihommat saatiin syövytettyä suomalaisten mieliin ja luureihin? Matkahuollon Paketti-palvelupisteet ovat liikutelleet suomalaisten paketteja vuosikymmenien ajan. Bränditutkimuksessa Paketit-palvelun spontaani tunnettuus oli kuitenkin vain 12 %, kun Postilla se oli 62 %. Lisäksi Matkahuolto miellettiin tylsäksi ja jämähtäneeksi palvelupisteeksi bussiaseman kyljessä. Matkahuolto oli haasteen edessä. Paketit-palvelu oli ihmisille tuntematon eikä mielikuva vastannut palvelun todellista nykyaikaisuutta, vaikka se oli digitalisoitunut Paketit-sovelluksella ja pakettiautomaateilla. Oli korkea aika paketoida Paketit-palvelu puhuttelevaan muotoon ja lähettää viesti suomalaisille – Paketit-palvelulla paketit on paremmin perillä.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus esim. some, display, OOH & DOOH
Liikkuvan ja still-kuvien tuotanto
Paketit paremmin perillä.
Toisin kuin kilpailijansa Posti, Matkahuolto vie paketit tutkitusti paremmin perille. Tästä ajatuksesta loimme monikanavaisen kampanjalähdön. Tartuimme Matkahuollon tylsään mielikuvaan ja teimme siitä voimavaramme. Luovan tarinankerronnan ytimeksi otettiin ironinen lakonisuus, suomalaisia puhutteleva tyyli kertoa omasta hyvyydestä paukuttelematta liikaa henkseleitä. Jotain, jolla luoda erottautuvaa mielikuvaa ja aktivoida ihmisiä lataamaan Paketit-sovellus.
Konseptin ensimmäinen kampanjalähtö toimi aloituksena Matkahuollon uudelle mainonnan linjalle viitoittaen tietä tulevalle tekemiselle.
Tulokset
Sovelluksen latausmäärät
20% koko vuoden lataustavoitteista saavutettiin lyhyen kampanjan aikana.
Tietoisuus palvelusta
Pakettien lähettämisestä kiinnostuneiden joukossa. (Kampanjan jälkimittaus, Dentsu)
Erottautuvuus
Mainonnan erottautuvuus verrattuna tutkimusten keskiarvoon 38%. (Kampanjan jälkimittaus, Dentsu)
Monikanavaisesti kohti konversiota
Monikanavaisessa kampanjassa yhdistettiin perinteistä mediamainontaa, sosiaalista mediaa ja taktista online-mainontaa.
Kiinnostuitko?
Kaikkea strategiaosaamisesta tuotantoihin
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Monipuoliset hybridiosaajat
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Luotettava ja sitoutunut kumppani
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Mari Männistö
Head of Growth