Huonekaluyritys Hakola taistelee kotimaisuuden puolesta globalisaatiota ja kansainvälisiä suuryrityksiä vastaan. Kansainväliset kilpailijat, IKEA etunenässä, ovat valloittamassa suomalaisten kodit halvoilla hinnoilla. Hakola on tehnyt 60 vuotta muotoilutuotteensa käsityönä Suomessa, Jurvan yhteisön voimin. Huonekalut syntyvät yhdessä ompelijoiden, verhoilijoiden, puuseppien sekä muiden paikallisten ammattilaisten tekemänä. Yhden sohvan valmistamiseen vaaditaan 11 ihmisen yhteistyötä.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus
Mediasuunnittelu
Loimme konseptin ”Kotimainen käsityö on meidän kaikkien käsissämme”, jolla juhlistimme sekä 60-vuotista taivalta että kommunikoimme käsityön ja yhdessä tekemisen suurempaa merkitystä visuaalisesti näyttävällä tavalla. Autoimme monikanavaisella kampanjalla kuluttajia ymmärtämään, miten kotimaisen käsityön pitäminen kotimaisena on meidän kaikkien, myös heidän, käsissä.
Näytimme konkreettisesti, miten Hakolan tuotteet syntyvät suomalaisten käsien tekemänä. Suuntasimme Jurvan tehtaalle Pohjanmaalle ja otimme käsimalleiksi Hakolan käsityöammattilaiset. Kuvasimme Koski Syvärin (nyk. Ääri) kanssa jokaisen tekijän kädet, joista luotu visuaalinen maailma esitti Hakolan suosittujen tuotteiden siluetit niiden valmistajien käsien muodostamana.
Hakolan liikevaihto vuonna 2022 oli 6,4 miljoonaa euroa.
Kampanjan aikana Hakolan myynti ylitti miljoona euroa.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth