Lumme Energian brändin tunnettavuuden kasvaessa havahduttiin siihen, että asiakasportaali OmaLumme ei vastaa ilmeeltään modernia brändi-ilmettä eikä sen käyttöliittymä tue intuitiivista käyttökokemusta. Avuksi otettiin ketterä UI-projekti, jossa portaalin ilme freesattiin ja käyttöliittymä uudistettiin visuaalisesti loogisemmaksi ja helpommaksi käyttää.
Visuaalisen linjan modernisointi
Käyttöliittymän UI-suunnittelu
Saavutettavuuden ja intuitiivisuuden kehitys
Design system
OmaLumme-asiointipalvelussa Lumme Energian asiakkaat näkevät palvelusta sähkölaskunsa ja -sopimuksensa sekä voivat sähkönkulutuksen seuraamisen lisäksi hoitaa monta sähkösopimukseensa liittyvää asiaa helposti. Palvelulle suunniteltiin uusi ja moderni visuaalinen ilme, joka vastaa Lumme Energian uudistettua brändi-ilmettä.
Visuaalisessa ilmeessä huomioitiin erityisesti saavutettavuus ja käyttöliittymän intuitiivisuus visuaalisten valintojen avulla. Kun sisältöä on paljon, visuaalinen harmonisuus ja selkeys korostuu, ja nämä on erityisesti huomioitu uudessa ulkoasussa.
Käyttöliittymän visuaalisen uudistuksen myötä OmaLumme-palvelun ja Lumme Energian digitaalinen asiakaskokemus nostaa tasoa entisestään modernina, uudistuvana ja tasokkaana palveluntarjoajana. Ratkaisut houkuttelevat sekä uusia asiakkaita, että palvelevat aiempia ja lisäävät näin asiakasuskollisuutta.
Henriikka Auvinen, Digipalveluasiantuntija, Lumme EnergiaYhteistyö Nitron kanssa oli ripeää ja sujuvaa. Suunnittelijana toiminut Emilia otti laajan kokonaisuuden hienosti haltuun ja onnistui puristamaan rönsyilevästä lähtötilanteesta Lumme Energialle brändinmukaisen, raikkaan, loogisen ja ehyen sivustokokonaisuuden.
Hanna Lehtinen, Järjestelmäasiantuntija Lumme EnergiallaUusi ulkonäkö on erittäin kiva. Ulkoasun uudistus sujui kätevästi uuden Design Systemin avulla, joka mahdollisti saumattoman yhteistyön.
Haluamme varmistaa, että brändisi kohtaa asiakkaansa saumattomasti ja tehokkaasti. Keskitymme loppukäyttäjäkokemuksen muotoiluun ja toteutukseen, aina asiakkaan liiketoiminnallisia tavoitteita ohjenuoranamme käyttäen.
Olipa kyse koko ostopolun hallinnasta tai tietyn osa-alueen, kuten verkkopalvelun tai digimarkkinoinnin kehittämisestä, me autamme kohderyhmien tavoittamisessa ja ohjaamisessa oikeille polulle kohti haluttuja toimenpiteitä.
Hybridipalvelutarjoomamme kattaa mm. digitaalisen markkinoinnin, verkkopalveluiden UX/UI-suunnittelun ja teknisen toteutuksen sekä analytiikan hyödyntämisen. Valitsemme teknologiat aina tarpeiden mukaan, mutta korkeasta laadusta emme tingi.
Head of Growth