Kotimainen perheyritys Hakola valmistaa käsityönä huonekaluja ja kilpailee alan jättien kanssa, jotka myyvät mallistojaan suuralennuksilla. Habitare-messut ovat hyvä esimerkki alennussirkuksesta. Hakola meni vastavirtaan ja jäi pois Habitaresta, alan suurimmilta messuilta, ja järjesti samaan aikaan myymälässään ja verkkokaupassaan viikon kestävän Design Days -tapahtuman. Tiiviissä yhteistyössä hakolalaisten kanssa Nitro loi tapahtumalle kampanjaekosysteemin, kampanjasuunnitelman ja mediasuunnitelman sekä tuotti kaikki materiaalit.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus esim. some, display, OOH & DOOH
Liikkuvan ja still-kuvien tuotanto
Hakola järjesti oman Design Days –tapahtumaviikon messujen ajaksi. Hakola näkyi Habitaressa sänkyinstallaatiolla ja mainospaikoilla, joissa se nosti omaa tapahtumaansa. BMW:n kanssa Hakola solmi yhteistyön, jossa Habitare-kävijöitä kuljetettiin jatkuvasti messuilta Hakolan tapahtumaan Helsingin Annankadulle.
Hakola Shop oli avoinna aamusta iltaan, Hakola Studiolle oli tuotu näyttely Hakolan tarinasta, Hakola x Aalto -näyttely sekä jurvalaisen Mikki Paanasen koristeveisto-workshop, jonka työpajat varattiin täyteen. Lisäksi myymälässä oli Poster-workshop, viikonloppuna Design Disco lapsille ja Annaleena Hakolan koti, Hakola Home, oli avoinna yleisölle koko viikon. Kaikista tuotteista uutuussohvaa lukuunottamatta annettiin 15 prosentin alennus.
Habitare-mainosnäkyvyyden lisäksi Hakola aktivoi kohderyhmän ulkomainonnalla ja printtimainonnalla. Hakolan verkkokauppaan ohjattiin some- ja display-mainonnalla.
Design Daysin markkinointi alkoi viikko ennen varsinaista tapahtumaviikkoa kevyellä teaser-sisällöllä somessa. Varsinaisena tapahtumaviikkona somesisällöissä nostettiin tapahtuman monipuolisia sisältöjä, mitä Hakola Housessa pystyi kokemaan, muotoilua unohtamatta. Digi- ja somemainonta roolitettiin nostamaan koko viikon tapahtumaa ja alennusprosenttia, ohjaten ihmiset joko Hakola Houseen tai verkkoon ostoksille. Esille nostettiin myös Hakolan uutuussohvaa sekä hiljattain lanseerattua Beds-mallistoa, joiden muotoilun vetovoimalla yleisöä houkuteltiin Design Daysin pariin.
Hakolan liikevaihto vuonna 2021 oli 7,7 miljoonaa euroa.
Design Days –tapahtumaviikon aikana (7 pv) Hakolan myynti ylitti miljoona euroa.
Verkkokaupan kävijöiden määrä kasvoi 132 prosenttia vs. tavallinen myyntijakso.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth