Markkinoinnin uudet 4 P:tä

Eka Ruola

Eka Ruola, Suomen yksi tunnetuimmista ja palkituimmista luovista johtajista ja brändistrategeista, on luonut markkinoinnin uudet 4P:tä. Kyseessä on paitsi vastaus modernin markkinoinnin perimmäisiin haasteisiin myös inspiroiva ruiske tehdä sitä tehokkaammin ja kaikin puolin energisemmin. Uuden mallin tarkoitus ei ole kokonaan räjäyttää aikaisempaa, vaan tuoda uusi emotionaalisempi taso vanhemman rationaalisemman teorian yhteyteen.

Markkinoinnin uudet 4 P:tä, olkaa hyvä

Tämä duunarin markkinointikirja syntyi intohimosta kohottaa markkinoinnin merkitys sen ansaitsemalle paikalle. Tämän lisäksi kirjan keskeisenä pyrkimyksenä on markkinointiviestinnän tehon maksimointi modernissa ja yhä monimutkaisemmassa maailmassa.

– Markkinointi on johtamisen prosessi, jossa asiakkaalle tehty konsepti muuttuu tuotteeksi tai palveluksi. Siihen kuuluvat tuotteen kehittäminen, sen hinnoittelu, kanavan valinta, jossa tuote jaellaan ja markkinointiviestintästrategian laatiminen sekä jalkautus. Siinäpä se. Koko komeudessaan. Ja nyt on tullut aika ymmärtää, nähdä ja syleillä tätä isompaa kuvaa, sillä se vie kohti suurempia tehoja, Ruola sanoo.

Markkinoinnin 4P-malli on yksi maailmanhistorian tunnetuimmista markkinointiteorioista. Ruola tarttui aiheeseen, koska hänen mielestään tämä varsin rationaalinen malli tarvitsee tuekseen emotionaalisemman tason.

– Neljä alkuperäistä P:tä tarjoavat edelleen äärimmäisen tehokkaan alkupisteen, kunhan samalla ymmärretään täysimääräisesti markkinoinnin merkitys. Tuotteeseen ja palveluun liittyvät päätökset, hinnoittelu, jakelu ja kaupallisen viestinnän päätökset ovat kaikki markkinointia, ei vain tuo viimeinen. Tämän kirjan uudet neljä P:tä, people, purpose, passion ja platform, tuovat siis uuden, emotionaalisemman tason aiemman rationaalisemman mallin yhteyteen, Ruola jatkaa.

Kirjan julkaisutilaisuudessa kirjailija Eka Ruola alustaa kuulijat aiheen pariin ja kauppatieteiden tohtori Ville Lahtinen sukeltaa syvemmälle 4 P:n teoriaan. Tilaisuus lähetetään hybriditoimisto Nitron virtuaalistudiosta 24.6. klo 10:30.

Kirjan kansi
Markkinoinnin uudet 4 P:tä
62,00 € Tilaa omasi