Nitron käytettävyys- ja saavutettavuusauditointi tarjoaa sinulle kokonaiskuvan verkkopalvelusi käyttökokemuksesta sekä siihen vaikuttavista asioista. Asiantuntijamme käyvät läpi verkkosivusi saavutettavuuden ja peilaavat sitä WCAG 2.1 -ohjeistoon. Arvioimme mm. värien kontrasteja, sisältöjen luettavuutta ja rakennetta sekä navigoinnin helppoutta. Kerromme miten verkkosivusi voisi olla käyttäjälle entistä intuitiivisempi ja miten mahdolliset kynnykset saadaan poistettua. Auditoinnin jälkeen saat raportin, joka kertoo selkeästi sivustosi vahvuudet ja heikkoudet. Annamme myös konkreettiset toimenpidesuositukset, joiden avulla voit parantaa verkkosivustosi saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Lue alta mitä saavutettavuus- ja käytettävyys auditointi sisältää ja pyydä tarjous!
Auditointi auttaa sivuston omistajia ja suunnittelijoita varmistamaan, että sivujen värit ja niiden kontrastit täyttävät vähimmäisvaatimukset näkörajoitteisille käyttäjille. WCAG 2.1 -standardin mukainen värien ja kontrastien käyttö takaa sujuvan käyttökokemuksen myös muille käyttäjäryhmille esimerkiksi tilanteissa, joissa kirkas aurinko vaikuttaa käyttökokemukseen.
Auditoinnissa arvioidaan verkkosivuston interaktiivisten elementtien, kuten linkkien, painikkeiden, karusellien ja lomakkeiden, käytettävyys. Näin varmistetaan, että käyttäjät pystyvät käyttämään sivuston kaikkia toimintoja helposti. Interaktiivisten elementtien kehittäminen myös parantaa jokaisen käyttäjän asiakaskokemusta ja parantaa konversioastetta. Interaktiivisissa elementeissä tärkeää on niiden käytön loogisuus sekä käyttökokemusta tukeva microcopyt.
Navigaatio on tärkeä osa verkkosivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Auditoinnin avulla varmistetaan, että verkkosivuston navigointi on helppoa ja intuitiivista kaikille käyttäjille ja että navigaatio ohjaa käyttäjiä tehokkaasti haluttuihin kohteisiin. Arvioimme sisältöhierarkian loogisuuden ja terminologian ja annamme kehitysehdotuksia.
Semanttisella saavutettavuudella tarkoitetaan sitä, että sivuston eri elementtejä, esimerkiksi otsikkotasoja ja lomakkeita, käytetään oikealla tavalla. Semanttisuus on erittäin tärkeä saavutettavuuden aspekti erityisesti lukulaitteita käyttäville, mutta semanttisella menestyksellä vaikutetaan myös paljon orgaanisiin SEO-tuloksiin. Saavutettavuusauditointi varmistaa, että sivuston sisältö on selkeästi strukturoitu ja merkitty, jotta kaikki käyttäjät voivat navigoida sivustolla helposti. Semanttisesti oikeaoppista sivua on helppo ja miellyttävä lukea, ja asiakokonaisuudet ovat selkeitä.
User flow’n eli käyttäjän polun tarkastelu auttaa tunnistamaan potentiaaliset käyttäjän kohtaamat kynnykset ja pyrkii tarjoamaan parannusehdotuksia. User flow’ta kehittämällä voidaan nostaa verkkosivuston konversioastetta ja parantaa asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. User flow’n auditoinnissa tarkastellaan erilaisia asiakaspolkuja ja pohditaan niiden sujuvuutta.
Saavutettavuusauditointi sisältää verkkosivujen Call-to-Action (CTA) -painikkeiden ja elementtien arvioinnin. Auditoinnin avulla varmistetaan, että CTA-painikkeet ja microcopyt ovat selkeitä ja ymmärrettäviä sekä viestivät käyttäjille johdonmukaisella ja loogisella tavalla. Ohjaukset ja ohjeet ovat merkittävässä osassa läpinäkyvää ja eettistä käyttöliittymäviestintää.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth