Siirry sisältöön
BARONAxNITRO 800x800 hero

Barona

Brändin vahvistaminen strategisella kumppanuudella.

Barona ja Nitro löysivät yhteistyön voiman 

Barona – Suomen kuudenneksi suurin työnantaja – on palveluyhtiö, joka tarjoaa kasvumahdollisuuksia, urakehitystä ja tulevaisuuden ratkaisuja, niin työntekijöille kuin yrityksillekin. Nitro ja Barona ryhtyivät strategiseen kumppanuuteen ja sen myötä Baronalle luotiin voimakas brändikonsepti, joka tuo yrityksen tahtotilan selvästi esiin.  

Baronalla on työ ja voima 

Barona ottaa roolinsa suurena työnantajana ja merkittävänä yhteiskunnallisena rakentajana vakavasti. Ihmisiä kunnioitetaan ja kuunnellaan. Heitä halutaan aidosti auttaa kohti parempaa työelämää. Sama pätee yrityksiin ja kansainvälisiin hankkeisiin. Haetaan rationaalisen ja emotionaalisen yhteenliittymän tasapainoa ja etsitään ne kaikista parhaimmat ratkaisut.  

Baronalaiset elävät työarkeaan näistä lähtökohdista käsin. Uuden konseptin tuli sitoa yhteen tunne ja tieto sekä luoda näkyväksi koko yrityksen ytimestä kumpuava voima.  

Hybridi hyötykäyttöön 

Nitron ja Nitro Filmin hybridiosaaminen on jatkuvaa liikettä. Se nivoo sisäänsä tarinankerronnan, strategisen ajattelun, brändiymmärryksen, teknologian ja tuotannon. Mutta myös jatkuvan kehittymisen, uteliaisuuden sekä asiakaskeskeisyyden. Halutaan luoda monikerroksista hyvää, monitasoisilla taidoilla. Hybridikelkka lähtikin täyteen vauhtiinsa Baronan konsepti kyydissään.  

Yhteistyöstä sanottua

“Hyvinvointi on ihmisille merkityksellisempää kuin koskaan. Samaan aikaan tutkimukset osoittavat, että voimme työelämässä ennätyksellisen huonoksi. Kaiken lisäksi työ ja työnteko elävät murroksessa hakien suuntaa tulevalle. Lähtökohta yhdessä työelämän suurimman palveluyhtiön kanssa tehtävään brändikehitykseen oli herkullinen.  

Pureuduimme baronalaisten kanssa työelämän ytimeen – ihmisten hyvinvointiin, kehittymiseen ja merkityksellisyyden kokemiseen. Saumattomasti liikkeelle lähtenyt yhteistyö poiki kirkkaan brändistrategian ja konseptin “Työ ja voima”. Brändikonsepti nostaa Baronan paikkaan, jossa se puhuttelee sekä työnhakijaa, -tekijää ja -antajaa tuoden ratkaisun heidän kokemiinsa työelämän haasteisiin.    

Tavoittelimme täynnä emootiota ja asennetta olevalla monikanavaisella kommunikaatiolla maksimaalista huomioarvoa ja yksinkertaisen viestin läpimenoa. Kun kansa ja itse baronalaiset ottavat brändin sanoman omakseen, olemme yhteistyössä matkalla kohti parempaa työelämää.”   

Riku Eteläkoski, Creative Director, Nitro 

”Jo ensitapaamisesta alkaen oli selvää, että Nitro ymmärsi haasteemme ja halusi olla mukana rakentamassa Baronasta entistä vahvempaa brändiä. Kohtuullisen tiukasta aikataulusta huolimatta kaikki sujui ammattimaisesti ja tekemisen laatu oli jatkuvasti korkeimmalla mahdollisella tasolla. 

Brändifilmi nostaa oikealla tavalla esiin sen minkä me Baronalla koemme tärkeäksi, ihmisen yksilönä. Tämä samaan aikaan vaikuttava ja koskettava kampanjakokonaisuus on sellainen, josta uskon jokaisen baronalaisen voivan olla ylpeä.” 

Jukka-Pekka Ylinen, Chief marketing officer, Barona

Asiakkaalle tehtyjä töitä

Konseptin dramatisointi

Konseptin dramatisointi

Työ & voima on konsepti, joka vie hetkiin, jolloin ollaan muutoksen äärellä. Mihin minusta on, mitä haluan työelämältäni, mitä uutta voisin lähteä etsimään. Epävarmuus on usein ympäristön luoma tunne, joka voi muuttaa käsitystä omasta osaamisesta. Kun saa luottamusta ja varmuutta tulevaan, muuttuu käsitys myös omista voimavaroista ja osaamisesta paremman puolelle.  

Kaikki nojaa vahvaan viestiin ja vaikuttavaan dramatisointiin. Kerronnan keskiössä on tilanteita, joissa meistä moni on ollut. Kokenut epävarmuutta ja tyhjyyttä, kykenemättömyyttänäkemääntoivoa tulevaisuudessa. Luovat toteutukset konkretisoivat emotionaalisella tavalla Baronan toimintaa, joka keskittyy aina ihmisen auttamiseen ja parempaan huomiseen. 

Casethumbnail Barona

Monikanavaisesti maailmalle

Monikanavaisesti maailmalle

Tarina jalkautui monikanavaisesti koko Suomen nähtäväksi. Herättääksemme vahvoja tunteita kanavavalikko painottui liikkuvan kuvan medioihin aina elokuvateattereista some-alustoihin ja lineaariseen televisioon asti. Lisävaikutusta ja pääviestin läpimenoa vahvisti digitaalisten kanavien ja ulkomainonnan näkyvyys. Baronan omat kanavat ja baronalaiset otettiin vahvasti uuden konseptin soihdunkantajiksi tekemään brändin sanomasta totta, niin sisäisessä kulttuurissa kuin asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan.

Brändin lanseerauskampanja toimii alkulaukauksena pitkäkestoiselle brändin etabloinnille sekä Nitron ja Baronan yhteistyölle työn ja voiman äärellä. 

BARONAxNITRO 1920x1080 somet

Meillä on työ & voima

Meillä on työ & voima

Uusi brändikonsepti sai näyttävän ulostulon mm. emotionaalisen brändifilmin muodossa, joka sai ensi-iltansa elokuvateattereiden valkokankailla, lineaarisessa televisiossa sekä onlinevideona. Tarina kertoo neljän ihmisen kohtalosta – miten he löytävät Baronan avulla sisäisen voimansa ja uuden suunnan työelämälle.

Heikko vai itsevarma?

Heikko vai itsevarma?

Koskettava kertomus koodariäidistä antaa monelle katsojalle samaistumispintaa uuden suunnan ja oman paikan löytämisestä työmarkkinoilla.

Ulkomainonta

Ulkomainonta

Tarina jatkui laajalla näkyvyydellä suurimpien kaupunkien katukuvassa, jossa vahvat kuvat huokuivat asennetta ja viesti tarjosi linjakkaasti katsojalleen voimaa työelämään.

BARONAxNITRO 1920x1080 3up

Kiinnostuitko?

Kerromme mielellämme lisää.

sami.puutio@nitro.fi