fin eng

Sonera, yömyynti­kampanja

Kun aurinko laskee, hinnatkin laskevat

Online-kehitystä ja markkinointi­kampanjoita vuodesta 2013

Nitro on toiminut TeliaSoneran online-kehityksen kumppanina vuodesta 2013 lähtien. Olennainen osa kumppanuutta on erilaisten markkinointikampanjoiden suunnittelu ja toteutus.

Lisää myyntiä verkossa kellon ympäri

Soneran verkkokauppa tarvitsi myynnin kiihdyttämiseen kilpailijoista erottuvan, mieleenpainuvan ja toistettavissa olevan tarjouskonseptin. Tavoitteena on edistää verkkokaupan myyntiä läpi vuoden, joten konseptin tuli kestää aikaa ja kommunikoida asiakkaille verkkokaupan erityispiirteitä, kuten ainaista aukioloaikaa.

Kun aurinko laskee, hinnatkin laskevat

Loimme konseptin Soneran verkkokaupan yömyynnistä, missä valitut tuotteet myydään houkuttelevaan hintaan torstain ja perjantain välisenä yönä. Konseptille tarvittiin mieleenpainuva ja erilaistava tarjousmainonnan linja, jonka tuli kestää toistoja sekä sallia useampiakin mediasta riippumattomia toteutuksia.

Mainonnan linja kiteytyi iskulauseeseen: ”Soneran verkkokaupan yömyynti – Kun aurinko laskee, hinnatkin laskevat.” Iskulause mahdollisti tarjousmainonnan liittämisen auringonlaskuun ensimmäistä kertaa Suomessa – kenties koko maailmassa.

Konsepti näkyi sekä ostetuissa verkkomedioissa että Soneran omissa medioissa ja kanavissa: Facebookissa, Twitterissä ja uutiskirjeissä. Yömyynnin mainontaa kuultiin myös radiossa. Kampanjan mainonta oli vaiheistettu teasing-, kampanja- ja muistutusmainontaan. Vaiheita demonstroitiin tekstin lisäksi visuaalisuudella, joka eli auringonlaskun mukaan.