fin eng

Kamppi Pinterest

Suomen ensimmäinen todellinen Pinterest-kampanja

Uusi asiakasviestintä­konsepti panostaa digitaalisuuteen ja sosiaaliseen mediaan

Suomen keskeisin kauppakeskus Kamppi uusi Nitron kanssa koko asiakasviestintäkonseptinsa. Uusi kanavastrategia panostaa kauppakeskuksen omiin medioihin ja ostetussa mediassa yhä enemmän digitaalisiin kanaviin. Kaupunkilaiseen elämäntapaan kuuluvat mobiilit päätelaitteet ja sosiaalinen media huomioidaan niin palvelussa kuin markkinoinnissakin.

Fiksummat kausikatalogit

Kampin kauppakeskuksella on hyvät brändit ja haluttavat tuotteet. Ihmiset ovat kiinnostuneita tuotteista ja katalogeja luetaan kiitettävästi, kunhan ne vain saadaan ujutettua lukijan käteen. Kausittaiset tuotekatalogit haukkaavat kuitenkin suuren osan markkinointiin käytettävistä resursseista. Erilaiset SoMe-alustat soveltuvat muodoiltaan hyvin tuotteiden esittelyyn, mutta tärkeitä kohderyhmiä jää kanavien ulkopuolelle.  Nitro lähti ratkomaan tätä yhtälöä Kampin joulun 2013 kampanjoinnissa.

Tuotekatalogi Pinterestiin, mainos Hesarin iPadiin

Kampin painettujen katalogien tuotteet levitettiin kokonaisuudessaan Pinterestiin. Näin saimme luotua tuotekatalogin, joka on helppo esittää kaikissa digitaalisissa ympäristöissä ja joka toimii ja skaalautuu kaikille mahdollisille laitteille. Seuraavaksi Pinterest-katalogi vietiin keskelle aamiaispöytää Hesarin välissä. Tuotekortit tuotiin Pinterestistä suoraan Hesarin iPad-version mainospaikalle osaksi muuta kampanjailmettä ja sisältöä. Tuotteita pääsi selaamaan suoraan mainoksessa, joten lukijat pääsivät käyttämään Pinterestin sisältöjä, vaikka useimmille heistä kyseinen SoMe-ympäristö olikin vieras.

Suomen ensimmäinen oikea Pinterest-kampanja toi asiakkaita

Kampanja herätti Twitterissä keskustelua Suomen ensimmäisenä oikeana Pinterest-kampanjana. Merkittävämpää toki on, että kuluttaja löysivät Kampin uutta kautta. Kampanjan saama interaktioprosentti oli mainio 2,47% ja klikkejäkin kerättiin reippaat 1300. Analytiikka osoitti, että Hesarin käyttäjät olivat scrollanneet koko mainoksen läpi ja katsoneet kaikki tuotteet läpi. Ja mikä tärkeintä, kokonaisuutena Kampin joulukampanjointi saavutti huikean kävijämäärän: +29% kasvua edelliseen vuoteen.

Kokeile mainosta iPadissasi

Kampin joulukatalogi Pinterestissä