Siirry sisältöön

Blogi /

Nitro ilmeuudistus Blogikuva7

Luova hybriditoimisto sai luovan hybriditoimiston ilmeen

Julkaistu 11.2.2022

Nitro käänsi uuden sivun tarinassaan vuonna 2021. Hybridimalli otettiin entistä vahvemmin toimiston ytimeksi ja tavoitteeksi asetettiin kansainvälisen luovan tason saavuttaminen yhdessä asiakkaiden kanssa. Uudistuneen Nitron oli aika saada hybridiasemaa tukeva ilme.

– Teimme itsellemme sen, mitä teemme asiakkaillemme päivittäin. Otimme brändin pöydälle, luotasimme sen läpikotaisin, puhalsimme pölyt pois ja lähdimme uudistamaan kokonaisuutta sen vahvuuksien ja erilaistavien tekijöiden ympärille rakentaen, Nitro Groupin Creative Director Riku Eteläkoski sanoo.

Nitron hybridimalli tiivistää tarinankerronnan, strategisen brändiymmärryksen, teknologisen osaamisen sekä tuotannollisen kyvykkyyden yllättävällä ja tehokkaalla tavalla. Tästä kokonaisuudesta syntyi Nitron uusi ilme, joka ottaa modernin ja voimallisen lähestymisen toimiston ytimen henkiin herättämiseen.

Nitro ilmeuudistus esimerkkikuva 2

– Oli uuden aika. Oranssi oli päässyt haalistumaan kuoppauskuntoon. Halusimme luoda itsellemme ilmeen ja tunnuksen, joka tuntuu ennen kaikkea omalta, mutta myös tiivistää hybridin ja Nitron meiningin. Syntyi logo, jossa esiintyy sekä H- että N-kirjain – hybridi isolla N:llä, Eteläkoski toteaa.

Nitro ilmeuudistus, esimerkkikuva 1

– Ilmeen ilmaisussa on väkevyyttä ja sopivaa rosoa. Ei sitä kuuluisaa mailaakaan ole liikaa puristettu vaan tyylissä näkyy luomisen ilo ja vapaus, Lead Designer Janne Hongell jatkaa.

Nitro ilmeuudistus blogikuva 6

Uuden ilmeen myötä Nitron polulle luodaan visuaalinen merkkipaalu – uusi alku sille mitä ollaan ja ennen kaikkea minne tulevaisuudessa yhtenä tiiminä suunnataan.

Nitro ilmeuudistus Blogikuva5
Nitro ilmeuudistus Blogikuva4
Nitro ilmeuudistus Blogikuva9
Nitro ilmeuudistus Blogikuva3
Nitro ilmeuudistus Blogikuva7