Siirry sisältöön

Blogi /

Effie Sivulle

Effie Awards Shortlisted!

Julkaistu 21.12.2021

Effie Awards -kilpailussa etsitään vuosittain hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat työn tulokset, strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus sekä luova ote.

Nitro Group osallistui kilpailuun kahdella työllä, joista kumpainenkin ylsi ansioituneesti shortille. Finaaliin päässeistä valitaan voittajat ensi vuoden helmikuussa.

Nitron suunnittelemassa ja tuottamassa kampanjassa yhdistettiin voimat Suomen suosituimman urheilulajin jalkapallon ja Suomen rakastetuimman autobrändin Volkswagenin välillä. Kaikkien aikojen jalkapallokesä huipentui Huuhkajien EM-kisapaikkaan. Menestyminen jalkapallokentällä ja kansallinen futishuuma tuotiin osaksi Volkswagenin mallistokampanjaa. Sillä saavutettiin huimia tuloksia niin näkyvyyden kuin autojen myynnin saralla.

- Jalkapallossa menestyminen oli koko Suomea liikuttava kansallishenkinen tapahtuma. Kun brändi pystyy kiinnittymään aiheeseen relevantilla tavalla, se luo luonnollisesti emotionaalista liikehdintää, joka siirtyy tekoihin. Kampanja oli vetoava ja tuloksellinen, Nitro Groupin Creative Director Riku Eteläkoski sanoo.

Toinen shortattu työmme, Löfbergsin kahvikampanja, on vienyt Löfbergsin niin mielikuvallisesti kuin numeerisestikin aivan uudelle tasolle. Kahvi on pyhä asia ja jotta sen viesti puree, pitää osata puhutella suomalaista sielua.

- Mietimme, miten voisimme tehdä haastajan asemasta käsin sellaista markkinointiviestintää, joka koskettaisi kovaa kahvikansaa. Päätimme viestiä siitä, että suomalaiset juovat mielenmaisemaansa nähden liian vaaleaa sumppia. Olemme todella onnellisia ja tyytyväisiä, että kampanja toimi brändimielikuvallisesti ja myynnillisesti. Loimme kohderyhmälle relevantin ja samaistuttavan kampanjan, joka erottui tummuudellaan, Nitro Groupin Lead Designer Tero Lumiainen kommentoi.  

Olemme ylpeitä omistamme ja haluamme kiittää asiakkaitamme luottamuksesta saada tehdä erottuvaa, tuloksellista markkinointiviestintää.