Skip to main content

SATEL

Salolainen SATEL Oy on yksi maailman johtavista yksityisen radioteknologian asiantuntijoista. Brändin kirkastus vahvisti yhteyksiä maailmalle.

Suomalainen brändi luo yhteyksiä maailmalla

Salolainen SATEL Oy on yksi maailman johtavista yksityisen radioteknologian asiantuntijoista ja kehittäjistä. Yrityksen langatonta radioteknologiaa käytetään mitä erilaisimmissa sovelluksissa ympäri maailmaa – aina Bangkokin lentokentältä Tukholman vedenjakeluun ja Bolzanon parkkinäyttöihin.

Lähdimme rohkeasti uudistamaan  SATELin  brändi- ja markkinointiviestintää. Brändityön tuloksena luotiin pääviestit sekä kansainvälinen, moderni ja vakuuttava ilme, joka puhuttelee eri kohderyhmiä. Koska maailmanvalloitus vaatii suunnitelmallisuutta ja jatkuvaa tekemistä, laadimme myös kanava- ja sisältöstrategian tekemisen tueksi. Yhtenä huippukohtana yhteistyössä on ollut uuden verkkopalvelun julkaisu.

Yhteistyö:

  • Brändityö ja brändin kehitys​

  • Verkkopalvelu​ – satel.com

  • Markkinointimateriaalien suunnittelu ja -tuotanto​

  • Jatkuva sisältömarkkinointi (FB, LinkedIn, uutiskirjeet)​

  • Tuotelanseeraukset​

Asiakkaalle tehtyjä töitä

Brändi-identiteetti ja brand book

Yhteistyö alkoi workshopeilla ja brändi-identiteetin kiteyttämisellä. Brändin ydinasiat koottiin verkossa toimivaksi Brand Bookiksi, josta löytyy kaikki olennainen yhtenäisen brändin luomiseksi. Kansainvälinen, moderni ja vakuuttava ilme osuvine pääviesteineen on saanut kiitosta myös globaalissa jakelijaverkostossa. 

Verkkopalvelu – SATEL.COM

Verkkopalvelussa haluttiin tuoda vahvasti esiin SATELin ratkaisuja ja radioteknologian monipuolisia sovellusalueita. Sivuista haluttiin mahdollisimman näyttävät sekä samalla informatiiviset, jotta ne palvelevat SATELia, heidän jälleenmyyjiään ja asiakkaita. Verkkopalvelu toteutettiin englanniksi ja suomeksi.

SATEL XPRS -lanseeraus

Uuden ratkaisun toimintakriittiseen tiedonsiirtoon toi SATEL XPRS, jonka sydämenä sykkii älykäs IP-radioreititin. Ratkaisu lanseerattiin erilaisin jälleenmyyjämateriaalein, uutiskirjein, Facebook- ja LinkedIn-postauksin sekä tuote-etuja esittelevän videon avulla. Videosta leikattiin myös lyhyempiä teaser-videoita.

Esitteet ja asiakastarinat

Tuotekatalogit, esitteet ja monipuoliset asiakastarinat palvelevat SATELin omaa myyntiä ja jälleenmyyjäverkostoa avaten asiakkaalle radioteknologiaratkaisuja. Keskeistä on tuote-etujen ja käyttötarkoitusten nostaminen esiin. Eri sovellusalueita esittelevät asiakastarinat antavat konkreettisia esimerkkejä radioteknologian hyödyntämisestä.

Sosiaalinen media

Sosiaalisen median suunnitelma oli tärkeä osa kokonaisuutta, jolla radioteknologia lisäsi kantamaansa. LinkedInissä siirryttiin säännölliseen ja aktiiviseen viestintään, ja Facebook otettiin haltuun uutena kanavana. Aiheina ovat ajankohtaiset kuulumiset ja tapahtumat, tuotteet ja ratkaisut sekä radioteknologia ja sen sovellusalueet.

Viesti työryhmältä

On ollut ilo kehittää SATELin brändiä ja oppia samalla itsekin radioteknologiasta. Haastavaa ja antoisaa!

Tuuli Eltonen
/ Lead Designer, Concepts and Strategy

SATEL on oman alansa huippu ja brändi on ponnistanut Suomesta maailmalle. On hienoa olla tekemässä heidän tarinastaan näkyvämpää ja tunnistettavampaa.

Sami Puutio
/ Vice President

Kiinnostuitko?

Kerromme mielellämme lisää.

Paras palvelu on aina henkilökohtaista. Ota siis yhteyttä suoraan asiakasvastaaviin tai jätä meille yhteydenottopyyntö.