Siirry sisältöön
SaimaaWool

Saimaa Wool

Suomalainen lampaanvilla valloittaa maailmaa kangaspakka kerrallaan. Saimaa Woolin brändi kerittiin perusteellisesti ja puettiin kauniiseen kuosiin kansainvälisiä catwalkeja varten.

Saimaa Woolin Scandinavian tweed on vaatetuskäyttöön suunniteltu, korkealuokkainen ja pehmeä materiaali, jonka valmistuksessa käytetään suomenlampaan ja muiden pohjoisten lammasrotujen ainutlaatuista villaa. Saimaan rannoilta ponnistavan nuoren brändin perusta viilattiin visioiden mukaiseksi ja näköiseksi – ja identiteetistä tehtiin kerralla sellainen, jota kehtaa esitellä maailman muotiväelle.  

 YHTEISTYÖ: 

  • Brändin perusta: missio, visio, positio, kiteytys, arvot, manifesti 

  • Brändin visuaalinen ja verbaalinen identiteetti 

  • Brändikuvat  

  • Teaser-sivuston design ja sisältö 

  • Lanseeraussuunnitelma someen  

Asiakkaalle tehtyjä töitä

Brändiperustan määrittely ja identiteetti

Saimaa Woolin brändin perusta – missio, visio, merkitys, kiteytys, manifesti ja identiteetti – muotoutuivat workshopeissa tehtyjen havaintojen pohjalta. Nitro työsti ne lopulliseen muotoonsa tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Nitro koosti useamman identiteettipolun, joista parhaiten brändin perustaa peilaavavalittiin jatkokehitykseen. Asiakkaan laaja käsitys toimialasta sekä kilpailijakentästä auttoi polkaisemaan brändityön hyvin käyntiin. Myös tahtotila oli selkeä: rakentaa brändi, joka pystyisi kerralla kilpailemaan kansainvälisesti, sillä tuotteella riittää potentiaalia Suomen rajojen ulkopuolellakin.

SW Facebook cover-851-315

Visuaalinen maailma

Saimaa Woolin brändi sai tuekseen maailmaansa sopivan visuaalisen ilmeen ja kuvatyyliin. Veistoksellinen, pohjoisen karusta luonnosta ammentava tyyli on elegantti ja arvokas ja kuitenkin moderni ja dynaaminen. Nitro suunnitteli myös brändikuvat, joissa on sopivaa voimaa ja vimmaa. Pääosassa on ainutlaatuinen tuote ja raameina upea pohjoinen luonto. Kuvauksesta vastasi 360 North Collective, ja kuvaajana toimi Oscar Manguy.

Screenshot 2022-08-16 at 12.37.16

Verkkosivusto

Nitro suunnitteli Saimaa Woolille brändin lanseerauksen yhteyteen teaser-sivuston, joka esittelee napakasti brändin ytimen ja tuotteen. Samalla käyttäjää ohjataan yhteydenottoon. Sivuston ensisijainen tavoite onkin alkuvaiheessa kerätä yhteydenottoja yhteistyöstä kiinnostuneilla tahoilta. Nitro vastasi sivuston UX- ja UI-suunnittelusta, ilmeestä ja sisällöistä. Teknisestä toteutuksesta vastasi Esko Ruonala / Lahden Startti.

SaimaaWool

Sosiaalisen median sisältösuunnitelma ja ylläpito

Uuden brändin lanseerauksen markkinointiviestinnälliset toimenpiteet tehtiin pääosin sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram, LinkedIn). Nitro avitti asiakasta kanavien käynnistämisessä, teki kanavakohtaisen sisältösuunnitelman lanseerausta varten, rakensi sisällöt sekä hoiti sisältöjen varsinaisen julkaisun.

Instagramfeed

Kiinnostuitko?

Kerromme mielellämme lisää.

sami.puutio@nitro.fi