Siirry sisältöön
Löfbergs Meta

Löfbergs

Löfbergs on yli 100-vuotias ruotsalainen kahvibrändi, joka on Suomen markkinoilla herkullisessa haastajan asemassa. Me autamme suomalaisia löytämään vahvuutensa.

Löydä vahvuutesi – joka päivä!

Löfbergs on yli 100-vuotias ruotsalainen kahvibrändi, joka ei kotimaassaan esittelyjä kaipaa. Suomen markkinoilla Löfbergs sitä vastoin on herkullisessa haastajan asemassa. Lisäkierteensä haasteeseen tuo se, että vaikka Suomen ja Ruotsin kulttuureissa ja markkinoissa on paljon samaa, on maidemme kahvikulttuureissa perustavanlaatuisia eroja.

Viemme  Löfbergsin  Suomen markkinointia eteenpäin voitokkaan ”Löydä vahvuutesi” -konseptimme johdolla. Haastamme suomalaisia löytämään vahvemman ja rikkaamman makuisen tummapaahtoisen kahvin, ja haluamme tuoda esiin kahvin  voimaannuttavan  vaikutuksen jokapäiväisenä kumppanina.

Yhteistyö:

  • Markkinointiviestinnän lead agency Suomessa (kuluttajat, retail, horeca)

  • Digitaalinen mainonta (Adwords, Facebook, Instagram, YouTube)

  • Sosiaalisen median suunnittelu ja toteutus (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter)

  • Purpose-driven marketing

  • Ulkomainonta ja POS

  • www.lofbergs.fi

Asiakkaalle tehtyjä töitä

Kesäkiertue

Lähetimme Löfbergsin ICE-promootiotiimin rullaamaan heinäkuussa sähköskoottereilla Helsingissä, Turussa sekä Tampereella. Jaoimme viilentäviä ICE-juomia kaupunkilaisille kuuman kesäpäivän virkistykseksi. Samalla oli mahdollista voittaa myös kesäisiä Löfbergs-tuotteita. Tuotteet jaettiin koronasuosituksia kunnioittaen, jatkovarrella. Filmimateriaalia hyödynnettiin tehokkaasti digimainonnassa. Poikkeusolot vaativat poikkeustoimia, mutta pääasia on, että kiertue otettiin ilolla vastaan: kohtaamisille on tilausta!

nacc88yttocc88kuva202020-8-1120kello2011.57.48-1920x1080

Keväällä 2021 Löfbergsille käynnistämämme ”Vahva kahvi vahvalle kansalle” -kampanja on Löfbergsin kautta aikain menestyksekkäin kampanja Suomen markkinoilla.​ Kampanjan herättämä kiinnostus näkyy niin tunnusluvuissa kuin myyntiluvuissakin. 

Facebookissa minuutin mittainen mainoselokuvamme on jo nyt kaikkien aikojen katsotuin.​ Hyvin sujunut kampanjointi näkyy myös vähittäismyynnin puolella.​ Myyntilukujen lisäksi vuoden 2021 Q2-kuluttajatutkimuksessa Löfbergsin brand tracking -lukemat lähtivät uuteen nousuun, mistä suurelta osin on kiittäminen hyvin toiminutta kampanjaa.

Digitaalinen mainonta (Adwords, Facebook, Instagram, Youtube)

Haluamme tarjota kohderyhmällemme virkistävän breikin digivirrassa positiivisilla viesteillämme ja yllättää kahvinystävät kiinnostavalla ja osallistavalla sisällöllä. Seuraamme reaaliaikaisesti mainonnan suorituskykyä ja mittaamme jatkuvasti toimenpiteidemme tavoittavuutta ja toimivuutta.

Sosiaalinen media (Facebook, Istagram, LinkedIn, Twitter)

Tuomme nautintoa kohderyhmämme arkeen – kuten vain hyvä kahvi voi tehdä! Pidämme huolta siitä, että Löfbergsiä on mukava seurata, ja samalla sitoutamme seuraajia Löfbergsin brändiin. Kerromme asiaa kahvista ja annamme seuraajillemme mahdollisuuden voittaa kahvipalkintoja ja stadionluokan keikkaelämyksiä.

Löfbergs Some 1920x1080

Löydä vahvuutesi -sarja

Kuusiosaisessa Löydä vahvuutesi -sarjassa juontaja Joonas Linkola haastattelee tosielämän vaikuttajia. Tavoitteena on nostaa esiin inspiroivia ja positiivisia ihmisiä ja tarinoita. Tuhansia katsomiskertoja kerännyt sarja tuo samalla Löfbergsin Löydä vahvuutesi -ydinviestiä esiin relevantilla ja konkreettisella tavalla.

Ulkomainonta ja POS

Mitä lähemmäs ostopaikkaa etenemme, sitä vahvemmin tuomme esiin Löfbergsin brändi- ja pakkausilmettä. Haluamme pitää huolen siitä, ettei Löfbergs jää kahvihyllyillä seinäruusun asemaan, ja varmistamme, että päädymme ostoskoriin ja pääsemme tarjoamaan kahvinystävälle maailmanluokan tummapaahtoisen kahvinautinnon!

Löfbergs - ulkomainonta thumbnail

Viesti työryhmältä

On hienoa huomata, että tehty johdonmukainen työ tuottaa tulosta: kauppa käy ja tutkimukset osoittavat, että kuluttajat tykkäävät brändistä.

Tero Lumiainen
/ Lead Designer, Concepts and Strategy

Sosiaalisessa mediassa Löfbergs tarjoaa moninaista sisältöä. Inspiroivaa sisällöntuottajan saappaissa on jakaa tietoa vastuullisen valinnan vaikutuksista.

Roosa Laksio
/ Designer, Concepts and Content

Kiinnostuitko?

Kerromme mielellämme lisää.

sami.puutio@nitro.fi