Skip to main content

Löfbergs

Löfbergs on yli 100-vuotias ruotsalainen kahvibrändi, joka on Suomen markkinoilla herkullisessa haastajan asemassa. Me autamme suomalaisia löytämään vahvuutensa.

Löydä vahvuutesi – joka päivä!

Löfbergs on yli 100-vuotias ruotsalainen kahvibrändi, joka ei kotimaassaan esittelyjä kaipaa. Suomen markkinoilla Löfbergs sitä vastoin on herkullisessa haastajan asemassa. Lisäkierteensä haasteeseen tuo se, että vaikka Suomen ja Ruotsin kulttuureissa ja markkinoissa on paljon samaa, on maidemme kahvikulttuureissa perustavanlaatuisia eroja.

Viemme  Löfbergsin  Suomen markkinointia eteenpäin voitokkaan ”Löydä vahvuutesi” -konseptimme johdolla. Haastamme suomalaisia löytämään vahvemman ja rikkaamman makuisen tummapaahtoisen kahvin, ja haluamme tuoda esiin kahvin  voimaannuttavan  vaikutuksen jokapäiväisenä kumppanina.

Yhteistyö:

  • Markkinointiviestinnän lead agency Suomessa (kuluttajat, retail, horeca)

  • Digitaalinen mainonta (Adwords, Facebook, Instagram, YouTube)

  • Sosiaalisen median suunnittelu ja toteutus (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter)

  • Purpose-driven marketing

  • Ulkomainonta ja POS

  • www.lofbergs.fi

Asiakkaalle tehtyjä töitä

Lähetimme Löfbergsin ICE-promootiotiimin rullaamaan heinäkuussa sähköskoottereilla pitkin kesäisiä katuja, puistoja ja rantoja Helsingissä, Turussa sekä Tampereella. Tiimi jakoi viilentäviä ICE-juotavia iloisille kaupunkilaisille kuuman kesäpäivän virkistykseksi. Juomatölkin välityksellä oli mahdollista voittaa itselleen myös kesäisiä Löfbergs-tuotteita. Tuotteita jaettiin jatkovarren avulla, koronasuosituksia kunnioittaen. Kätevä jatkovarsi herutti hymyn janoisen kahvikansan kasvoille. Tiimin seikkailuja kesäkaupungeissa dokumentoitiin kameralla, ja filmimateriaalia hyödynnettiin tehokkaasti digimainonnassa. Kiertue osoitti, että tarvetta kohtaamisille oli niin Löfbergsille kuin kohderyhmällekin. Poikkeustilanne vaatii poikkeustoimia: kesäkiertueen rohkaisemana olemme valmiita kaivamaan mietintämyssystämme aina uusia tapoja toimiviin – ja turvallisiin kuluttajakohtaamisiin.

Digitaalinen mainonta (Adwords, Facebook, Instagram, Youtube)

Haluamme tarjota kohderyhmällemme virkistävän breikin digivirrassa positiivisilla viesteillämme ja yllättää kahvinystävät kiinnostavalla ja osallistavalla sisällöllä. Seuraamme reaaliaikaisesti mainonnan suorituskykyä ja mittaamme jatkuvasti toimenpiteidemme tavoittavuutta ja toimivuutta.

Sosiaalinen media (Facebook, Istagram, LinkedIn, Twitter)

Tuomme nautintoa kohderyhmämme arkeen – kuten vain hyvä kahvi voi tehdä! Pidämme huolta siitä, että Löfbergsiä on mukava seurata, ja samalla sitoutamme seuraajia Löfbergsin brändiin. Kerromme asiaa kahvista ja annamme seuraajillemme mahdollisuuden voittaa kahvipalkintoja ja stadionluokan keikkaelämyksiä.

Löydä vahvuutesi -sarja

Kuusiosaisessa Löydä vahvuutesi -sarjassa juontaja Joonas Linkola haastattelee tosielämän vaikuttajia. Tavoitteena on nostaa esiin inspiroivia ja positiivisia ihmisiä ja tarinoita. Tuhansia katsomiskertoja kerännyt sarja tuo samalla Löfbergsin Löydä vahvuutesi -ydinviestiä esiin relevantilla ja konkreettisella tavalla.

Ulkomainonta ja POS

Mitä lähemmäs ostopaikkaa etenemme, sitä vahvemmin tuomme esiin Löfbergsin brändi- ja pakkausilmettä. Haluamme pitää huolen siitä, ettei Löfbergs jää kahvihyllyillä seinäruusun asemaan, ja varmistamme, että päädymme ostoskoriin ja pääsemme tarjoamaan kahvinystävälle maailmanluokan tummapaahtoisen kahvinautinnon!

Viesti työryhmältä

On hienoa huomata, että tehty johdonmukainen työ tuottaa tulosta: kauppa käy ja tutkimukset osoittavat, että kuluttajat tykkäävät brändistä.

Tero Lumiainen
/ Lead Designer, Concepts and Strategy

Sosiaalisessa mediassa Löfbergs tarjoaa moninaista sisältöä. Inspiroivaa sisällöntuottajan saappaissa on jakaa tietoa vastuullisen valinnan vaikutuksista.

Roosa Laksio
/ Designer, Concepts and Content

Kiinnostuitko?

Kerromme mielellämme lisää.

Paras palvelu on aina henkilökohtaista. Ota siis yhteyttä suoraan asiakasvastaaviin tai jätä meille yhteydenottopyyntö.