fin eng

Sinivalkoinen jalanjälki

Sanoista tekoihin ja digitaaliseen markkinointiin

Kampanjan digitaalinen markkinointi

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen (K-citymarketit, K-supermarketit, K-marketit ja K-extrat sekä Rautiat ja K-raudat), suomalaisten elintarvikevalmistajien, käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritysten yhteiskampanja suomalaisen työn puolesta. Kampanja muistuttaa kuluttajia siitä, että heidän tekemillään kulutusvalinnoilla on merkitystä Suomen talouteen. Kampanja alkoi vuoden 2014 alussa ja jatkuu vuoden 2015 loppuun asti. Nitro on Sinivalkoisen jalanjäljen digitaalisen markkinoinnin toimisto.

Sanoista tekoihin ja selkeään viestimiseen

Kampanjan päätavoitteena on siirtyä sanoista tekoihin eli tietoisuuden kasvattamisesta konkreettiseen myyntiin aktivointiin. Pienillä teoilla ja ostokäytöksen muutoksilla, kuten käyttämällä jokainen 10 € kuukaudessa lisää suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin, voidaan saada aikaan suuria muutoksia. Toisaalta kulutustottumusten taustalla saattaa olla pitkäkin ostohistoria ja vakiintuneet tavat, joten muutoksesta viestimisen pitää olla hyvin selkeää ja helposti omaksuttavaa.

Konkreettinen, henkilökohtainen näkökulma

Loimme kampanjalle entistä konkreettisemman ja henkilökohtaisemman näkökulman: display-mainonnassa käytimme oikeiden tuotteiden yhdistelmiä ja peilasimme näiden tuotteiden lisäostamisen vaikutuksia työllistämiseen. Sosiaalisessa mediassa tarjosimme houkuttelevia sisältöjä, jotka kytkeytyivät ajankohtaisiin kulutusvalintoihin. Kaikissa digitaalisissa kanavissa ostopäätökset tuotiin mahdollisimman läheiselle ja henkilökohtaiselle tasolle, ja myös itse kaupan päässä pyrittiin nopeaan aktivointiin.

Tutustu sivostoon:

www.sinivalkoinenjalanjalki.fi