fin eng

Löfbergs

Löfbergs haastaa suomalaiset löytämään kahvivahvuutensa

Tummapaahtoisten kahvien markkinaosuus on vahvassa nousussa Suomessa, myynnin kasvun ollessa vuositasolla 30 prosentin luokkaa. Mutta tummissa kahveissakin on eroja. Ruotsalainen Löfbergs haastaa suomalaiset kokeilemaan erilaisia paahtoasteita ja löytämään oman suosikkipaahtonsa.

"Olemme iloisia siitä, että Suomessa ollaan tykästytty tummapaahtoiseen kahviin. Nyt haluamme raottaa lipasta hieman lisää ja avata kahvinystäville eri paahtoasteiden merkitystä", Löfbergsin Pohjoismaiden ja Baltian markkinoinnista vastaava Lena Rodin kertoo.

Löfbergsillä kahvien paahtoasteet vaihtelevat välillä 2-5, kun perinteisesti Suomessa juotu kahvi on ollut ykköspaahtoastetta. Löfbergs luottaa siihen, että kahvihulluja suomalaisia kiinnostaa paahtoasteiden erot ja niiden tuomat mahdollisuudet.

"Olemme varmoja, että esimerkiksi maidon kera kahvinsa nauttiva yllättyy positiivisesti kokeilemalla paahtoastetta 4 tai 5. Kun kokeilee laadukasta tummaa paahtoa kerran, ei paluuta vanhaan välttämättä ole. Siksi haluammekin kehottaa suomalaisia kokeilemaan rohkeasti ja löytämään tummista paahdoista oman suosikkivahvuutensa", Lena Rodin haastaa.

Löfbergs on aloittanut vuoden alussa yhteistyön helsinkiläis-turkulaisen markkinointitoimisto Nitron kanssa. Löfbergsin asiakkuudesta Nitrossa vastaava Sami Puutio kertoo, että kampanjoinnin tavoitteena on saada suomalaiset ylipäätään kiinnittämään huomiota paahtoasteisiin kahvipakettien kyljissä. 

"Kahvi ei ole vain kahvia. Kampanjakärkenämme on 'Löydä vahvuutesi', ja haluamme saada jokaisen suomalaisen kahvinystävän rohkeasti kokeilemaan eri paahtoasteita. Aiemmin kahvikeskustelu on pyörinyt Suomessa määrän ympärillä. Me haluamme siirtää fokusta laatuun", Sami Puutio summaa.