fin eng

Elematic, messunäkyvyys

Sähköiset myynnin työkalut toivat huomiota ja kävijöitä

Oman alansa edelläkävijä on edelläkävijä myös markkinoinnissa

Elematic on maailman johtava betonielementtiteknologiayritys, joka on yli 50 vuoden ajan menestyksekkäästi kehittänyt omaa teknologiaansa ollakseen jatkuvasti maailman paras alallaan. Suunnitellut ratkaisut ovat ravistelleet koko toimialan normeja. Digitalisoituvassa maailmassa teknologian edelläkävijän on oltava suunnannäyttäjä myös yritysviestinnässä ja markkinoinnissa.

Kuinka erottua messuilla?

Maailman suurimmilla järeän rakennusteollisuuden alan messuilla Saksan Munchenissa messuosastojen jokainen kallis neliösenttimetri on yleensä täytetty koneilla. Elematic halusi erottua poikkeuksellisella messunäkyvyydellä.

Tavoite oli esitellä messuilla yrityksen koko valtava laite- ja palvelutarjooma eikä vain muutama tähtituote. Elematic halusi myös vahvistaa tunnettuuttaan ja asemaansa lanseeraamalla näkyvästi uudistuneen brändistrategian ja tuotekonseptin, ja ilmentää yrityksen roolia toimialan edelläkävijänä. Messuosastolle oli asetettu ennalta määrätyt kävijä- ja liiditavoitteet, minkä lisäksi vierailijoita haluttiin aktivoida osallistumaan. Merkittävä konkreettinen tavoite oli myös säästää mittavissa messukuluissa.

Sähköiset sovellukset esittelivät kokonaistarjooman

Messuosastolle ei viety yhtään Elematicin konetta eikä laitetta. Kaikki kerrottavat viestit jaettiin erilaisiin sähköisiin sovelluksiin tablet-tietokoneissa ja messuosastoon integroiduilla kosketusnäytöillä. Sovellukset opastivat käyttäjää, palvelivat eri tiedontasoja ja huomioivat erilaisia asiakastarpeita.

Sähköisten esitys- ja myynnintukityökalujen avulla uudistuneen markkinointikonseptin kokonaistarjooma ja yksittäiset tuotteet pystyttiin esittelemään helposti ymmärrettävänä, järkevänä osana kokonaispalvelua. Kun laitteet korvattiin 3D-malleilla ja animaatio- ja filmikuvilla, messuosastosta tuli ahdistavan tehtaan sijaan avara ja rauhoittava keidas valtavien messujen loputtomien osastojen keskelle.

Digitaalisen messunäkyvyyden pääelementit:

Windows 8 -tablettisovelluksessa kartoitettiin potentiaalisen ostajan tarpeet ja esiteltiin niihin ratkaisuja. Offline-käytön mahdollistava sovellus asennettiin Elematicin edustajien henkilökohtaisiin tietokoneisiin ja useisiin pisteisiin, joissa messuvieraat saivat sitä käyttää.

Verkkokarttapohjaisen referenssisovelluksen avulla tieto uusista ja merkittävistä referensseistä saadaan nopeasti maailmanlaajuisen myyntiorganisaation tietoon. Google Maps -apikaatiota hyödyntävä sovellus oli messuosastolla vieraiden käytettävissä isolta kosketusnäytöltä ja messujen jälkeen Elematic.comissa.

Give a hand -hyväntekeväisyyssovelluksen avulla messukävijät pääsivät osallistumaan Punaiselle Ristille menevään lahjoitukseen tarjoamalla auttavan kätensä eli painamalla kädenjälkensä digitaaliseen betoniin, joka oli toteutettu Windows 8 -tablettisovellukseen. Jokainen kädenjälki kasvatti lahjoituspottia.

Digitaalinen osasto menestyi

Perinteiden murtaminen kannatti: digitaalinen osasto oli valtaisa menestys ja kävijöitä oli enemmän kuin koskaan.

Tärkeimmät numeeriset tavoitteet olivat kerätä messuosastolla 150 tunnistettua, kirjattua kävijää sekä 150 eritasoista myyntiliidiä. Kävijöitä oli 325 (+217% asetetusta tavoitteesta) ja välitöntä toimenpidettä edellyttäviä myyntiliidejä 260 (+173% asetetusta tavoitteesta).

Give a hand -hyväntekeväisyyskeräykseen oli varattu 3 päivää, mutta tavoite (500 osallistujaa) täyttyi jo kahdessa tunnissa.

Mielikuvatavoitteet toteutuivat kerralla, kun alan ehdoton kansainvälinen päämedia CPI julkaisi oma-aloitteisesti Elematicin uudesta markkinointikonseptista artikkelin.

Digitaalisilla ratkaisuilla Elematic pystyi vastaamaan asiakkaiden odotuksiin erinomaisesti ja saavutti lisäksi huomattavia kustannussäästöjä messujen kokonaisbudjetin osalta.

Tablettisovellus, tunnukset ng/nitro$11

Sovellus on optimoitu asiakkaan Windows 8-tabletille ja Chrome-selaimelle, mutta se on myös kokeiltavissa iPad- ja Android-tableteilla.

Referenssisovellus

Sovellus on optimoitu toistaiseksi vain messukäytössä olevalle suurelle kosketusnäytölle ja Chrome-selaimelle.